Εκπαιδευτικά προγράμματα – Σχολικές δραστηριότητες

Πρόγραμμα Δημιουργικής Γραφής – Γεωργία Καφφέ:
Συναντήσεις με στόχο τη συγγραφή λογοτεχνικών κειμένων, ατομικών και ομαδικών, πεζών και ποιητικών, από τους μαθητές, πάνω σε θέμα επιλογής τους. Στοχεύει στην ελεύθερη έκφραση, την καλλιέργεια της φαντασίας και των γλωσσικών δεξιοτήτων, και την κοινωνικοποίηση των μαθητών μέσω της ομαδικής δουλειάς και της παρουσίασης των έργων τους.

Το 6ο πάει θάλασσα – Ελένη Κολοβού:
Κατά τη διάρκεια του προγράμματος θα προσεγγίσουμε τις σχέσεις των Ελλήνων με τη θάλασσα σε διάφορες ιστορικές περιόδους (αρχαιότητα, μεσαίωνας και σύγχρονη εποχή). Έμφαση θα δοθεί στην περίοδο της Ενετοκρατίας. Παράλληλα θα μελετήσουμε την επίδραση της θάλασσας στην τέχνη και την λογοτεχνία. Θα επισκεφτούμε κάποια μουσεία ή εκθέσεις σχετικά με το θέμα και θα κάνουμε ομαδικές εργασίες Εάν μπορέσουμε θα πραγματοποιήσουμε ένα ταξίδι στο εξωτερικό, με πιο πιθανό προορισμό την Βενετία. Το πρόγραμμα θα γίνει σε συνεργασία με εκπαιδευτικούς και μαθητές του 6ου Γυμνασίου Ζωγράφου

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα Αchieve Greece – Εκπαιδευτικοί: Καφφέ Γ. Κωστοπούλου Σ. Σατλάνη Α. Σπηλιοπούλου Χ.
Ανάπτυξη οριζόντιων δεξιοτήτων και προετοιμασία για την αγορά εργασίας. Το πρόγραμμα αποτελείται από δύο ενότητες. Κάθε ενότητα περιλαμβάνει δύο υποενότητες με 3 ή 4 διδακτικές ώρες η κάθε μία.
Ενότητα 1. Δεξιότητες για το σχολείο. Α. Αυτοπεποίθηση Β. Διαχείριση άγχους
Ενότητα 2. Προετοιμασία για την αγορά εργασίας .Α. Δεξιότητες παρουσίασης Β. Σχεδιάζοντας την επαγγελματική μου πορεία
Σε μία από τις συναντήσεις κάθε υποενότητας θα μιλάει κάποιος επαγγελματίας εστιάζοντας κάθε φορά στο αντίστοιχο θέμα.Οι μαθητές μπορούν να θέτουν ερωτήσεις και να παίρνουν απαντήσεις από τους ειδικούς. Στο τέλος του προγράμματος οι μαθητές θα λάβουν πιστοποίηση.

Θεατρικη ομάδα – Σπηλιοπούλου Χ.
Η Θεατρική Αγωγή, ως μάθημα, συνυφαίνεται με την παιδαγωγική αποστολή, την αισθητική υπόσταση και τη μαθησιακή αξία της θεατρικής τέχνης. Η τελευταία, με τη διδακτική και παιγνιώδη διάστασή της, υπό το πρίσμα της εκπαιδευτικής και καλλιτεχνικής της ταυτότητας, αποσκοπεί στην κατανόηση της δισυπόστατης φύσης της ως σύνθετης τέχνης και μορφοπαιδευτικού αγαθού.
Ως πρόγραμμα στοχεύει:
● Στην ενδυνάμωση της προσωπικότητας των μαθητών, μέσω της αισθητηριακής, γνωστικής, συναισθηματικής και επικοινωνιακής ανάπτυξης και της δημιουργικής έκφρασης και σκηνικής δράσης.
● Στην καλλιέργεια των συναισθηματικών, κριτικοστοχαστικών και δημιουργικών δεξιοτήτων τους, για ανάπτυξη τόσο των ενδιαφερόντων και κλίσεών τους, όσο και της ικανότητας για κατανόηση εννοιών, διάκριση και κρίση.
● Στην εξωτερίκευση του ψυχοπνευματικού και συναισθηματικού πλούτου, μέσω εκφραστικών μέσων (σώμα, χειρονομίες, φωνή, λόγος) και στην αλληλεπίδρασή τους με το περιβάλλον (έμψυχο, άψυχο) και με τους άλλους στην ομάδα.
● Στην ανάπτυξη της ικανότητας για δημιουργία, εξήγηση, ερμηνεία και αξιολόγηση πολυτροπικών αναπαραστάσεων της κοινωνικής πραγματικότητας.
● Στην άσκηση αξιών και δεξιοτήτων ζωής, με καλλιέργεια διαλεκτικής αμφιβολίας και διαλόγου στην ομάδα, ως πεδίου συνύπαρξης, συνεργασίας και δράσης στο σχολικό και εξωσχολικό περιβάλλον.
● Στην καλλιέργεια του αισθητικού τους κριτηρίου, με ευαισθητοποίηση στην τέχνη και τον πολιτισμό, για προσέγγιση και ερμηνεία έργων τέχνης και πρωτότυπη δημιουργία με δικά τους καλλιτεχνικά προϊόντα.
● Στην ανάπτυξη της προσωπικής και συλλογικής πολιτισμικής ταυτότητας και της αισθητικής και κοινωνικής ευαισθητοποίησης.
Οι συναντήσεις θα γίνονται κάθε Σάββατο ή Κυριακή μεσημέρι στο Αμφιθέατρο του σχολείου.
Βασική Συντονίστρια : Σπηλιοπούλου Χριστίνα – Μαθηματικός
Ταυτόχρονα πολλοί από τους εκπαιδευτικούς του σχολείου θα συνεισφέρουν στο πρόγραμμα με διάφορους τρόπους.

Σκάκι στο 6ο – Κ. Μπουμπουλής
Με την υλοποίηση του προγράμματος «ΣΚΑΚΙ ΣΤΟ 6ο» στοχεύουμε στην
• Εκμάθηση βασικών αρχών, κανόνων και στρατηγικών του σκακιού
• Ενδυνάμωση της κριτικής σκέψης και της ικανότητας λήψης επιτυχών αποφάσεων
• Καλλιέργεια ποικίλων δεξιοτήτων, όπως της μεθοδικότητας, της προσοχής, της συγκέντρωσης, της υπευθυνότητας και του αυτοελέγχου
• Ενθάρρυνση άσκησης αυτοκριτικής και αναγνώρισης της αξίας του αντιπάλου
• Ανάπτυξη ευγενούς άμιλλας, ικανότητα διαχείρισης της νίκης και της ήττας
• Επιδίωξη ευχαρίστησης και ικανοποίησης από το παιχνίδι και αξιοποίηση διδαγμάτων με στόχο την αυτοβελτίωση.
Θα γίνει διερεύνηση της παρουσίας του σκακιού στην τέχνη (ποίηση, πεζογραφία, κινηματογράφος) και ανάδειξη των αναλογιών του σκακιού με τη ζωή.
Θα δοθεί έμφαση στην παιδαγωγική αξία του παιχνιδιού και στην επίδρασή του στην ψυχολογία του ατόμου και τη διαμόρφωση της προσωπικότητάς του.

Περιβαλλοντκό πρόγραμμα – Α. Κροκίδης
Στο πλαίσιο του προγράμματος περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, οι μαθητές και μαθήτριες θα ασχοληθούν με βιωματικό τρόπο με τα δασικά οικοσυστήματα, το αστικό και περιαστικό πράσινο, θα μελετήσουν τη σημασία που έχουν τα δάση για την ποιότητα ζωής και τη διατήρηση της βιοποικιλότητας, θα εξετάσουν τους παράγοντες που προκαλούν την καταστροφή των δασικών οικοσυστημάτων και τις συνέπειες της καταστροφής των δασών στο πλανήτη. Θα προτείνουν λύσεις και δράσεις για να περιοριστεί το φαινόμενο και για να βελτιωθεί η ποιότητα ζωής στην πόλη.

Σχολική εφημερίδα – Α. Δρόλαπας
Η διερεύνηση τρόπων διαχείρισης της πληροφορίας και της είδησης.
Οι θεμελιώδεις μορφές επικοινωνίας.
Η αξιοποίηση των τεχνολογιών δημιουργίας ψηφιακού περιεχομένου (Διαδικτυακές εφημερίδες, Podcasts, Video.Doc) και η πρακτική εφαρμογή των πιο πάνω σε μια διαμεσική σχολική εφημερίδα. Είναι οι βασικές θεματικές και στόχοι του προγράμματος.

Η αφήγηση του ολοκαυτώματος μέσα από την τοπική ιστορία και την τέχνη – Α.Μέρκου
Πολιτιστικό πρόγραμμα. Οι μαθητές θα προσεγγίσουν πλευρές του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, εστιάζοντας στο ολοκαύτωμα των Ελλήνων Εβραιων και την αναπαράσταση του μέσα από τις τέχνες.